duminică, 31 martie 2013

Nu arunca sapunul! Retopeste-l!

Cand sapunul este pe terminate uneori se rupe si ne trezim la un moment dat cu mai multe bucatele pe care nu mai avem rabdare sa le folosim. Nu se arunca aceste ramasite! Cand avem o cantitate suficienta acestea se pot marunti si se pot retopi.


Pentru aceasta eu am folosit o oala electrica (crockpot). Pentru a-l topi sapunul se mai poate pune intr-o oala pusa intr-o alta oala cu apa (bain-marie) sau intr-o punga ziplock (cu fermoar) care se pune intr-o oala cu apa. Indiferent de varianta aleasa se adauga apa aproximativ 10% din greutatea sapunului maruntit. Apoi se aduce apa la fierbere si se lasa la foc mediu aproximativ 30-60 minute in functie de cantitatea de sapun.





Dupa o vreme compozitia incepe sa se topeasca, sa se lege. Cand am fost multumita de calitatea pastei am oprit incalzirea oalei si am lasat pasta un pic sa se raceasca, dar nu prea mult, dupa care am pus pentru o usoara exfoliere menta maruntita si scortisoara pudra. Se poate pune in acest moment un ulei hidratant si/sau o aroma (ulei esential).





Apoi fara sa mai zabovesc deoarece pasta se intareste si devine greu de manevrat am pus pasta de sapun intr-o cutie tapetata cu hartie cerata. Se poate folosi orice cutie rezistenta la temperaturi mai inalte ( cutie de pantofi, cutie de plastic rezistent sau forma de silicon ) tapetata cu hartie cerata sau hartie de copt, exceptand forma de silicon. Pentru nivelare am luat o punga pe mana si prin presare ( e important acest lucru ) am obtinut ce se vede. L-am acoperit si l-am lasat sa se raceasca.




A doua zi l-am taiat bucatele si l-am pus intr-o cutie la uscat. Se poate folosi pe loc dar e mai bine daca mai sta cateva zile la uscat. Pentru o calitate mai buna e bine sa se marunteasca cat mai tare sapunul. Eu nu am avut prea multa rabdare si a iesit mai marmorat.





9 comentarii:

  1. Oare nu ar merge si transformat in sapun lichid, respectiv puse toate bucatelele intr-un recipient (gen alea de sampon) cu niste apa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am incercat si aceasta varianta. Daca pui prea putin apa are tentina de a se gelifia, daca pui prea multa e ineficient. Pe mine nu m-a multumit.

      Ștergere
  2. Ce idee buna!

    Cu sapunul lichid e un pic mai complicat... Pentru cel solid e folosit hidroxidul de sodiu=soda caustica, iar pentru sapunurile lichide este folosit hidroxidul de potasiu. Adica alea lichide ies asa din cauza tipului de hidroxid folosit. Inca nu am incercat, dar e pe lista.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu le folosesc pana se consuma de tot :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In secolul in care toata lumea se grabeste e bine ca mai sunt oameni care au rabdare sa consume un sapun pana la capat. :)

      Ștergere
  4. O coaja tot ramane pentru ca n-ai cum sa te mai speli cu un sapun care devine prea mic si prea subtire.

    RăspundețiȘtergere
  5. "Coaja" unui sapun folosit se poate alipi unui sapun nou, de preferat din aceeasi marca/tip/specie/increngatura. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am practicat si eu aceasta lipite. Multumesc pentru comentariu.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...